Kansarmoede

dscn4377-small

Subpagina: Welzijnszorg

************

Download hier de brochure: maak je sterk tegen armoede op school; stappenplan voor een beter armoedebeleid (netwerk tegen armoede)

************

Vergroten scholen de sociale ongelijkheid? Interessante pagina op de site van het VLP.

************

 

Armoede.org – informatie over armoede in Vlaanderen

Armoede.org wil in klare taal informatie geven over armoede in Vlaanderen (en Nederland). Zonder vaktermen. Voor iedereen. Op een toegankelijke manier. We willen de vooroordelen over mensen in armoede proberen omkeren naar meer begrip.

Wie samen werkt met mensen in armoede, wie het armoede – thema wil aanpakken, helpen we een stuk vooruit met praktische tips en materialen. We geven ook aandacht aan armoede op het platteland.

De website wordt beheerd door Welzijnsschakel Ommekeer uit het landelijke Erpe-Mere. We zijn al vele jaren op weg samen met mensen met een beperkt inkomen. Laten we opkomen voor gelijke rechten voor iedereen!

************

************

 

Leven in armoede (bijeenkomst schoolpastoraal in de SG)

************

 

  • dscn4400-small
  • In het secundair onderwijs is ‘Scènes op School’ – eerst als toneelstuk, later als video en dvd – al jaren een bekend werkinstrument voor personeelsvergaderingen en pedagogische studiedagen.over-ons-kijken-met-achtergrrondSinds de diocesane werkgroep ‘A&0′ vier jaar geleden meer en meer niveauoverstijgend ging werken, klonk de vraag naar een specifiek werkinstrument voor het BaO steeds nadrukkelijker.Dit werd nu gerealiseerd met de dvd ‘Over ons kijken’ die op 8 oktober in Wetteren werd voorgesteld.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s